نسل کشی مدل اروپایی!

شاید نسل کشی در جهان زیاد رخ داده باشد اما بزرگترین نسل کشی های تاریخ همیشه در قلب کشورهایی رخ می دهد که بیشترین داعیه حقوق بشر را در جهان دارند. 1993 اروپا دوباره با همه فریاد های پوشالی خود در دفاع از حقوق بشر شاهد بزرگترین نسل کشی تاریخ خود بوده است. 8000 مرد غیر مسلح اعم از بزرگ و کوچک و نوجوان در قلب اروپا توسط وحشی های صرب کشته شدند. واقعه زمانی رخ داد که 400 سرباز هلندی محافظ شهر سربرنیتسا را برعهده داشت و سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان منطقه سربرنیتسا را منطقه ای امن اعلام کرده بودند.

رادوان کارادزیچ، رئیس جمهور جنایتکار و رهبر صرب های بوسنی که حتی سال ها پس از جنگ فعالیت سیاسی خود را با کمال آرامش دنبال نمود عامل اصلی جنایت علیه مسلمانان بوسنی قلمداد شد و در نهایت پس از انجام وظایف خود و قرار گرفتن به عنوان مهره سوخته دستگیر گردید.

نسل کشی سربرنیتسا (6)

اما حقیقت ماجرا چه بود؟

در سال 1991 مجلس بوسنی هرزو گوبین با صدور اعلامیه استقلال توسط بوسنی و هرزوگوبین و به رسمیت شناخته شدن آن توسط سازمان های بین المللی بهانه شد تا صرب های جنایت طلب در آوریل 1992 به بوسنی حمله و دست به جنایت فجیع در قبل اروپا بزند.

بریدن سرهای بدن افراد، پاره کردن شکم زنان باردار و شرط بندی برای تعیین جنسیت جنین و در نهایت بازی فوتبال یاداوری رفتاری است که داعش امروزه در عراق با سران مجاهدان شیعی و یا سنی منطقه انجام می دهد. حالا می شود فهمید چگونه یک جانی داعشی سر یک انسان بی دفاع از قطع میکند و فوتبال بازی میکند. انگار اسلافش در صربستان بدون آنکه حتی رحمی به زنان کنند، سر از تن زنان جدا، شکم های انان را پاره و با جنین درون شکم مسابقه می گذاشتند.

نسل کشی سربرنیتسا (7)

در چند ماه قبل اسارت زنان ایزدی عراق دل هر مسلمانی را درد آورد . زنانی که به دست داعش اسیر و در بازار های شامات گردانده می شوند و اسیر داعشی های مهاجر ( اروپایی و آسیایی) و انصار شود. موضوعی که منجر به فریاد کشیدن نماینده زن ایزادی پارلمان عراق شد و گریه اش تمام جهان را منقلب کرد. اما همین غربی ها فراموش کردند بیست سال پیش اردوگاه های دسته جمعی زنان مسلمان را تاسیس میکردند تا مردان صرب به همگی آنان حتی دختران 12 ساله تجاوز کرده و زنان بوسنیایی و مسلمان را از مردان صرب باردار کنند! گویا قرار بود نسل اروپایی ها اصلاح شود.  این فقط محدود به چند اردوگاه و یا یک تجاوز دسته جمعی نبود. وقایع اسفباری در قلب اروپا رخ داد که قلم از شرم نگارشش خشم خود را فرومیبرد. صرب ها به راحتی روزانه ده ها تجاوز به زور به زنان عفیف مسلمان بوسنی کردند تا خود را در معرکه جنگ پیروش نشان دهند. بنابر آمار سازمان امنیت  و همکاری اورپا ( بخوانید سازمان تامین و امنیت گروه ها و دول تروریستی اروپا) بین 1992 تا 1994 ده ها هزار زن مسلمان عفیف بوسنیایی در طی جنگ داخلی صربستان مورد تجاوز ارتش جنایتکار صرب قرار گرفت.

هنوز پس از گذشت بیش از بیست سال از این حادثه گورهای مختلفی در منطقه کشور می شود که با وضع فجیعی کشته شده اند. دستان ، پاهان و چشمان بسته، بریده شدن سرها و از همه مهتر وجود پسران نوجوان نشان می دهد قبل از آنکه داعش در سرزمین های اسلامی وجود داشته باشد، نوع اروپاییش سازماندهی تر و قوی تر حضور داشت. موضوعی که امروزه شاهدیم همان هماهنگی و همان دعاهای دفاع از ملت های مختلف از زبان سیاستمداران غربی شنیده می شود اما دریغ از یک عکس العمل واقعی و حقیقی. مسئله ای که به طور حتم در دفاع از سربرنیتسا برای همیشه ننگ تاریخ اروپا و تمدن این قاره سبز است. پناه آوردن ملت مسلمان بوسنی به سربازان هلندی در منطقه و استنکاف این سربازان در حفاظت از مردم و در نهایت مشاهده جنایت صرب ها سرانجام در سال 2014 لاهه را مجبور به محکومیت هلندی ها کرد. دولتی که امروزه داعیه دار حفاظت از منافع بشریت و صلح طلبی در جهان است و هر روز میزبان کنفرانس گروه های مختلف معارض بین المللی به ویزه گروه های معارض انقلاب اسلامی است. حال باید دید تا کجا ادعاهای فلک پرکن غربی ها و شورای اروپایی تمام می شود و لایه های مختلف جنایتشان در جهان افشا خواهد شد. از سویی مشاهده کردن جنایت در اروپا تازگی ندارد و حتی اخیرا آمریکایی ها که مدعی بزرگترین ائتلاف مبارزه با تروریسم در جهان هستند، وقتی داعش به سمت الانبار حرکت و الرمادی را اشغال نمود، به جای دفاع از ملت عراق فرار را به قرار ترجیح دادند و از پایگاه نظامی خود مستقیما به سمت منطقه امن سبز بغداد پرواز کردند.

نسل کشی سربرنیتسا (8)

امروز مراسم تشییع پیکر 136 تن از کشته های سربرنیستا در حالی برگزار شد که مردم خشمگین با سنگ به سمت الکساندر ووچیچ نخست وزیر صربستان حمله و او را مجبور به ترک مراسم نمودند. هرچند در ابتدای مراسم  بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا از مردم خواست تا مردم تحمل حضور ووچیچ را نمایند اما مردم به حرف او اعتنایی نکردند و خشم خود را بر سر رئیس جمهور صربستان خالی کردند.

نسل کشی سربرنیتسا (9)

نسل کشی سربرنیتسا (10)

نسل کشی سربرنیتسا (11)

نسل کشی سربرنیتسا (12)

نسل کشی سربرنیتسا (13)

نسل کشی سربرنیتسا (2)

نسل کشی سربرنیتسا (4)

نسل کشی سربرنیتسا (3)

نسل کشی سربرنیتسا (5)

 

منتشر شده در :

پارس نیوز

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>