فراموش شدن غزه؛ دلیل اصلی جنگ یمن

امیرمسروری، رئیس اندیشکده مطالعات جهان اسلام، 13 تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگار کانون نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه جنگی در فروردین امسال اتفاق افتاد که به‌صورت نیابتی علیه ملت یمن بوده است، گفت: یمن ملتی بود که وقتی به خیابان‌ها آمدند درخواست کردند که حاکمیت به آنها برگردد ولی اسناد ویکی لیکس که فشرده شده است نشان می‌دهد که یمن حیات خلوط عربستان سعودی است.

وی با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین گروهک یعنی القاعده دست‌ساز نظام سعودی است، افزود: جریان وهابیت تکفیری نیز به گردن القاعده است. اما شبهه درست شده این است که چرا پاسخ خاصی به آن داده نمی‌شود، در این زمینه باید گفت که سعودی‌ها به نام ائتلاف علیه ملت یمن برقرار کردند که ممکن بود گردن همه کشورها را بگیرد، لذا باعث شروع نسل‌کشی‌ها شد و سپس استفاده از بمب‌های اتمی را آغاز کردند؛ اما در مقابل آنها این یمنی‌ها بودند که با استفاده از انصار فرمانده نیروی هوایی سعودی کشته شده است.

رئیس اندیشکده مطالعات جهان اسلام افزود: چند موضوع مهم در بین عربستان و یمن وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به بدعت‌گذاری عربستانی‌ها و مورد دیگر ادامه دادن حمله در ماه حرام و هچنین فراموش شدن غزه در مدتی کوتاه اشاره کرد.

وی در پایان یادآور شد: در گذشته یعنی در سال 1979 گروه جهاد و بعد گروه حماس و در زمان حال نیز گروه خبیث داعش به کمک عربستان سعودی تأسیس شد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>