فلسطین در چه حالی است؟

در حالی به سالروز جهانی قدس نزدیک می شویم که بررسی مسائل قدس و شناخت درونی کشور فلسطین خالی از اشاره نیست. در این نوشتار به صورت خلاصه نگاه کلی به مسئله فلسطین می نماییم.

1. بخش عمده ای فلسطینی های سرزمین فلسطین پس از 1948 و 1967 از سرزمین فلسطین اشغال شده اند تا جایی که آخرین آمار 11 میلیون 200 هزار نفر جمعیت فلسطینی هارا تخمین می زنند که جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و 200 هزار نفر در اراضی فلسطین و چیزی حدود یک میلیون و سی و هفت هزار نفر در اراضی اشغالی 1948 ساکن هستند. لذا متوجه خواهیم شد چه جمعیت عظیمی از کشور فلسطین از سرزمین مادری خود اخراج و به زور کوچانده شدند. نگاه به حوادث قبل از 1948 و اقدامات تروریستی گروه های اسرائیلی همچون هاگانا برای کوچاندن و ترساندن ملت فلسطین خود گواه این مدعاست.

اگر چه این جنایت در حالی رخ می دهند که اسرائیلی ها با مظلوم نمایی حوادث جنگ جهانی دوم سرزمین مادری فلسطینی هارا اشغال گردند اما هیچ گاه چشمی به زمین های اروپا نداشتند. از 1896 که مسئله کنفرانس بال مطرح شد و زمین های مختلفی برای اشغال در سراسر جهان به عنوان گزینه مطرح گردید هیچگاه اروپا به عنوان گزینه ی مهم و جدی تلقی نگردید. در واقع با فرض پذیرش جنایت جنگ جهانی دوم، سوال است چرا فلسطینی ها باید جان و مال و ابروی خود را فدا کنند؟

2. همانطور که اشاره شد مناطق 1948 اولین مناطقی بود که در ابتدای تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی مورد اشغال قرار گرفت و چیزی بالغ بر 78 درصد از خاک سرزمین فلسطین را شامل می شود. در چنین شرایطی جمعیتی که از فلسطینی ها در این سرزمین باقی ماند عددی حدود 167 هزار نفر بود که در سال جاری به عدد بیش از یک میلیون و نیم رسید. تا جایی که یک پنجم و حتی بنابر بعضی از آمارها یک چهارم جمعیت اسرائیل را این افراد تشکیل می دهند. افرادی که با سرکوب اسرئیلی ها مواجه هستند و همیشه خود را به ملت فلسطین مدیون می دانند. بر همین اساس الگوی تسویه نژاد و پاکسازی قومیتی در مناطق 1948 به شدت دنبال می شود و هر روز شاهد هستیم بخشی از مناطق عرب نشین و مسلمان نشین و حتی مسیحی نشین مناطق 1948 که فلسطینی هست تخریب و به جای آن شهرک های صهیونیستی نشین جایگزین می شود. مسئله ای که به طور حتم باید گفت چیزی شبیه کوچاندن 1948 است.

3. نوار غزه را باید فشرده ترین و متراکم ترین منطقه جهان دانست. منطقه ای که با جمعیت یک میلیون 800 هزار نفر محروم ترین منطقه در جهان است . تا جایی که پس از جنگ های مختلف به ویژه جنگ اخیر 51 روزه مردم در ویرانه های خانه های خود با داغ عزیزانشان سر میکنند. شاید کمتر کسی بداند از سال 2006 تا به امروز رژیم اشغالگر قدس شش جنگ ناجوانمردانه علیه ملت فلسطین در غزه انجام داد تا این منطقه را با همه توان اشغال کند اما هر دفعه شکست خورد. رژیم اشغالگر قدس در جنگ اول 1113 نفر شهید و زخمی، در جنگ دوم 79 نفر شهید و زخمی، سوم 550 نفر شهید و زخمی، جنگ چهارم یا 22 روزه بیش از 6600 نفر شهید و زخمی، جنگ پنجم یا شش روزه 167 شهید و صدها زخمی و در نهایت ششم12237 نفر شهید و زخمی به ملت فلسطین وارد ساخت و جان و مال و زندگی ملت فلسطین را از او گرفت. کدام جنایتکاری قادر است با چنین ددمنشی در مقابل تمام دستگاه های بین المللی اینقدر فجیع نسبت به یک ملت با مساحتی حدود 45 کیلومتر رفتاری انجام دهد که هر بیننده ای را متحیر و دل شکسته کند.

حقا و انصافا بدون حمایت سران استکبار اسرئیل مرده ای بیش نیست و این غیرت ملت فلسطین است که موجب زندگی و حیات در نوار غزه شد. حمایت از این ملت به طور حتم وظیفه ای شرعی و دینی است . همانطور که پیامبر اسلام فرمودند : «خداى متعال به داود وحى فرمود: اى داود! هيچ بنده اى نيست كه ستمديده اى را يارى رساند يا در ستمى كه به او رفته، همدردى كند، مگر اين كه گام هاى او را در آن روزى كه همه گام ها مى لغزد، استوار نگه دارم» و یا حضرت امیر المومنین در خطبه معروف خود برای مردم در زمان آغار خلافتشان دفاع از مظلوم، مقابله با شکم بارگی ستمگران را عهد خداوند از عالمان بر می شمرند.

4. کرانه باختری را باید مهمترین بخش فلسطین دانست. منطقه ای که در شرق فلسطین و غرب رود اردن قرار داد. منطقه ای که در خود شهرک های فراوانی از صهیونیست ها را دارد و با دسترسی آسان می تواند به محدوده ی امنیتی رژیم اشغالگر قدس دست یابد. در چنین شرایطی هر فلسطین خطری بالقوه برای این رژیم محسوب می شود. همانطور که در انتفاضه اول و دوم و به زعم بعضی ها با حوادث جدید انتفاضه سوم شاهد هستیم. اخباری که هر روز از دفاع مشروع یک فلسطینی از حق خودش در برابر صهیونیست ها مطلع می شویم یا تصاویری که میبنیم کودکان و نوجوانان فلسطینی با سنگ به جنگ تانک های اسرائیلی می روند. در چنین شرایطی تسلیح کرانه باختری تیری بر پیشانی بدن نیمه جان رژیم اشغالگر قدس است.

5. قدس شریف که پایتخت ابدی ملت فلسطین است سالیان دراز که در اشغال رژیم اشغالگر قدس می باشد. رژیمی که حتی برخلاف پیمان نامه ها و قطعنامه های بین المللی قدس را پایتخت خود میداند و از هر نوع تخریب و تهدید مسلمانان برای اخراج از این شهر کوتاهی نمیکند. اخیرا گروهک تروریستی داعش که هیچ تهدیدی تا به امروز علیه رژیم صهیونیستی نداشت بر آن شد تا با همکاری این رژیم ملت فلسطینی مخالف اسرائیل را مرعوب سازد تا پروژه یهودی سازی این شهر سریعتر دنبال شود. داعش در پیام خود از مسیحیان این شهر نه حتی یهودیان یا صهیونیست ها خواست از قدس خارج شوند تا قدس آزاد گردد. مسیحیانی که در زیر فشار صهیونیست ها از فلسطینی بودن خود دفاع کرده و ایستادگی میکنند. در کنار این هر روز شاهد هستیم اولین قبله گاه مسلمانان در تصرف صیهونیست ها مورد هتک حرمت و تخریب قرار میگیرد تا شاید در خرابه های مسجد الاقصی بتوان معبد سلیمان را احیا کنند. آرزویی که یقینا با غیرت ملت فلسطین به گور خواهند برد.

فرجام سخن:
این نوشتار به طور اجمالی به موضوع فلسطین حاضر پرداخته و اشارتی داشته است. کشوری که بخش عمده ای از آن در اشغال افرادی است که حتی در این کشور متولد نشده اند و هیچ تاریخی از سرزمین فلسطین نمی دانند. بعضی از آنها از اروپا و روسیه و بعضی از اتیوپی و دیگر کشورهای آفریقایی کوچانده شدند تا سرزمین مادری ملت فلسطین و اولین قبله گاه مسلمانان جهان را اشغال کنند. به واقع باید گفت فلسطینی ها در تنهایی خود به سر میبرند و در این تنهایی توانستند شش جنگ را در غزه دفع کنند و هر دفعه زیر هزاران و بلکه میلیون ها تن مواد منفجره دوام بیاورند و پایداری کنند. حمایت از این ملت حتما واجب شرعی است و ملت های مسلمان این را نشان داده اند که هیچگاه مسئله فلسطین را فراموش نمیکنند.

منتشر در :
تابناک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>