جنگ زرگری نتانیاهو در کنگره آمریکا

حضور بزرگ‌ترین جنایت‌کار جنگی تاریخ در کنگره‌ی آمریکا تحلیل‌های مختلفی را به دنبال داشت. اما آنچه مهم است نگاه واقع‌بینانه و بدون غوطه‌وری در رسانه‌های موافق و یا مخالف حضور نتانیاهو در کنگره آمریکاست. نخست‌وزیر رژيم جعلی و مستکبر اسرائیل در اقدامی بی‌سابقه با زیر پا گذاشتن پروتکل داخلی آمریکا سخنرانی‌ای ضد اسلامی و ضد مقاومتی خود را در کنگره آمریکا انجام داد. اما آنچه در این سخنرانی کمتر به آن توجه شد اهداف اسرائیل از این سخنرانی است که در این یادداشت به آن پرداخته می‌شود‌.
1. قدرت منیت
نزدیک بودن انتخابات کنیست فشارهای مختلفی را بر روی نتانیاهو ایجاد کرد حتی گروه‌های حامی وی نیز او را درصحنه‌ی انتخابات کنار گذاشتند و از رقبای دیگر لیکود حمایت نمودند. تا جایی زمزمه‌ها خبر از عدم کاندیداتوری او برای ریاست بر حزب لیکود و انتخابات پیشرو می‌داد که برخلاف این پیش‌بینی‌ها نتانیاهو توانست حزب را متقاعد کند تنها ناجی لیکود در انتخابات آینده است. بر همین اساس حضور نتانیاهو در آمریکا بدون توجه به هشدارهای گوناگون اوباما خبر از آن می‌دهد که وی قادر است بحران‌های چند وقت اخیر در درون اسرائیل را نجات دهد و گامی مؤثر در پیشبرد اسرائیلی پیشرفته بردارد. به عبارت دیگر با حضور خودسرانه‌ی نتانیاهو در آمریکا این پیام به شهرک‌نشینان و دیگر احزاب صهیونیستی منتقل شد که قدرت نتانیاهو قدرت بین‌المللی است و در آشوب منطقه بهترین گزینه برای آینده‌ی این رژيم است. ( زهی خیال باطل)
2. موج‌سواری بر فضای اسلام هراسی
حضور نتانیاهو در راهپیمایی فرانسه علیه کشتار شارلی ابدو نشریه‌ی موهن فرانسوی حتی اعتراض غربی‌ها را نیز درآورد . وی با مدیریت افکار عمومی به دنبال آن است تا موج اسلام هراسی را مدیریت نموده و آن را به این سمت بکشاند که جمهوری اسلامی ایران خطری به مراتب بدتر از گروه‌های تروریستی متحد اسرائیل در منطقه است. در واقع نتانیاهو داعش و جبهه النصره دو گروه دست‌ساخته‌ی غرب و اسرائیل را عامل خطرناک برای موجودیت اسرائیل نام نمی‌برد بلکه از ایران اسلامی مقتدر و محور مقاومت در کنگره یاد می‌کند تا بدین‌وسیله موج جدید از اسلام هراسی و ایران هراسی را تقویت کند.
3. خلع رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران
همگان به این امر واقف‌اند جمهوری اسلامی ایران در جنگ نرم توانسته است با قدرت دیپلماسی عمومی بخشی از توطئه‌های آمریکا و اسرائیل در افکار عمومی جهان را از بین ببرد. نابودسازی این اقدام در بزرگ‌ترین راهبرد اساسی جمهوری اسلامی ایران یعنی نگارش نامه‌ی مستقیم رهبری کاملاً مشهود است. تا جایی که بازخوردهای گوناگونی از این نامه تعجب همه جریانات را برانگیخته است. از سویی در جنگ ۵۱ روز شاهد آن هستیم فعالیت رسانه‌ای گروه‌های مقاومت و عاشقان مبارزه با صهیونیسم در شبکه‌های اجتماعی کار را به جایی رساند که دستگاه هاسپارا و وزارت خارجه این رژيم قادر به کنترل افکار عمومی جهان نبودند و هرروز شاهد تظاهرات بین‌المللی علیه جنایت اسرائیل در سراسر جهان بودیم. بر همین اساس اشاره‌ی نتانیاهو به قدرت مجازی جمهوری اسلامی ایران خبر از آن دارد که تحریم‌های آینده به سراغ دیپلماسی رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران می‌رود تا این بار نه تنها شبکه‌های ماهواره‌ای جمهوری اسلامی ایران تحریم شود بلکه همه‌ی ابزار رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران اعم از اینترنت و یا خبرنگاران رسانه‌های ایران در خارج از کشور شامل لیست بلند تحریم‌ها قرار گیرند تا بدین‌وسیله جلوی صدور انقلاب اسلامی در ظاهر گرفته شود.
4. فراموش سازی غزه
همان‌طور که در قبل‌تر نیز نگارنده به موضوع غزه اشاره نموده است، غزه مهم‌ترین ضعف اسرائیل در مسئله حقوق بشر است. منطقه‌ای که در حال حاضر در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارد و تحریم‌های ظالمانه‌ی غرب و مرتجعین منطقه کار را برای مردمان مقاوم فلسطینی سخت نموده است. قرار به جلوی رسانه‌ای نتانیاهو علیه مواضع مقاومت می‌خواهد این مسئله را از اولویت مطالبه گرایانه‌ی ملت‌های جهان خارج کند تا پاشنه‌ی آشیل اسرائیل کمتر دچار تهدید شود.
فرجام سخن‌:
آنچه می‌توان نتیجه‌گیری کرد سخنرانی نتانیاهو نه تنها جنگ زرگری میان دو جریان استکباری است بلکه توانسته نقاطی را از اسرائیل به نمایش درآورد که « اسرائیل با قدرتمندی مقاومت در حصر قرار دارد » و همین امر خود می‌تواند بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی باشد. در نتیجه باید گفت قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در صدور پیام انقلاب و آزادسازی قدس شریف امروز به‌عنوان یک مطالبه میان ملت‌های مسلمان منطقه نهادینه شده است و تلاش این رژیم رو به اضمحلال نمی‌تواند چاره‌ساز باشد. لذا باید توجه داشت اسرائیل دیگر آن رژيم گردن کش دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ میلادی نیست تا در ظرف کمتر از یک هفته ارتش چند کشور مسلمان را نابود کند و به آن افتخار نمایند بلکه امروز کمتر از چند روز با کوچک‌ترین گروه‌های مقاومت در غزه قادر به مقابله نیست و نخواهد بود.

منتشر شده در :

امت اسلامی

جام نیوز

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>