فلسطین عمق راهبردی انقلاب اسلامی و مقاومت

پس از انقلاب اسلامی ایران در منطقه ی غرب آسیا دگر بار جرقه ی امیدی در قلب مردم مظلوم فلسطین روش شد . جرقه ای که با شعار مرگ بر اسرائیل حیات خود را ضمانت نمود و توانست دستاور دهای بسیار عظیمی را ایجاد نماید . قدرتمندی مقاومت و جریان های مدافع آرمان های انقلاب اسلامی در سرزمین های اشغالی توانست شکست هایی را بر پیکره ی رژیم سفاک صهیونیستی ایجاد کند که حتی اربابان او نیز توان تصور آن را نداشتند . شکست هایی همچون جنگ ۲۲ روزه، ۸ روزه و در نهایت گرداب نهاییِ نبرد رمضان، نبردی که در آن به اذعان گردان های قسام شاخه ی نظامی حماس به شرح جدول ذیل موشک و راکت به سوی سرزمین های غصب شده ی فلسطین روانه کردند. این موشک ها فقط بخشی از قدرت مقاومت در فلسطین اشغالی است . موشک هایی که باید به آن قدرت نظامی و عملیاتی گردان های قدس شاخه نامی جهاد اسلامی و دیگر گروه های مردمی را ضمیمه کرد و در نهایت ظرف مدت چند روز توانستند دستاوردهای همچون به هلاکت رسانده بیش از ۵۰ سرباز پیاده و زخمی نمودن بیش از ۳۰۰ سرباز صهیونیستی(۱)، متروکه سازی فرودگاه مرکزی تلاویو و منع حرکت پرواز های کشور های دیگر به آن،(۲) تخریب عملیات زمینی رژیم صهیونیستی، پاسخ کوبنده و فرستادن سه میلیون صهیونیستی به درون پناهگاه ها و… را داشته باشد .

121212

موشک های استفاده شده توسط حماس (۳)

حال با بررسی بخش اعظمی از توان دفاعی مردم فلسطین می توان فهمید تنها راه مقابله با این کشور جعلی و کودک کش نابودی آن با استفاده از ابزار زور می باشد . کشوری که تنها راه برخورد با او قدرت نمایی است و هیچ راهی به غیر از قدرت و زور را نمی فهمد باید با اور اینچنین رفتار نمود . هرچند بعضی از مرتجعین منطقه با مقصر خواندن مقاومت برآن هستند تا حرکت به جلو داشته باشند و از اربابان خود حمایت کنند ولی تاریخ و بررسی تاریخ گواه خلاف مدعای آن را نشان می دهد . گواهی که در آن توجه به تشکیل کشور جعلی صهیونیستی، جنگ اعراب و اسرائیل، حمله به لبنان، سوریه، صحرای سینای مصر، برجسته می باشد . بر همین اساس می توان درس مقاومت را به عنوان الگوی صادر شده از سوی انقلاب اسلامی ایران تنها راهکار برقراری صلح و آرامش در منطقه دانست . راهکاری که نابودی اسرائیل به عنوان غاصبین سرزمین اسلامی تنها هدف آن می باشد . در این نوشتار بر آن هستیم تا بررسی چگونگی مفقود شدن حلقه ی چند ماه ی مقاومت در منطقه و بازگشت مستحکمانه ی آن بنماییم .

الف ) عربستان برنده حلقه ی مقاومت

عربستان با حمایت های مالی و لجستیکی از جریان تکفیری و بعثی در زمان رئیس دستگاه اطلاعاتی خود، جریانی را در منطقه شامات ایجاد کرد که در آینده نزدیک دامان خود او را نیز خواهد گرفت . حضور گسترده جریان اخوان المسلمین سوریه در راه اندازی جریان معارضین سبب گردید تا اشتباه تاکتیکی و استراتژیکی حماس صحنه گردانی صهیونیستی را بیشتر از گذشته آشکار کند و در زمانی بازی به سمت پیروزی کفر علیه اسلام میل نماید . سرانجامی که در وهله ی زمانی کوتاه توانست آرزوی دیرینه صهیونیست ها مبنی بر قرار دادن مقاومت در برابر مقاومت را تحقق نماید . اما این طرح نیز با خردمندی متفکرین جریان مقاومت و حضور گسترده ی حزب الله در سوریه به عنوان جهاد دفاعی از کیان سرزمین اسلامی خنثی گردید و پیروزی های پی در پی و عقب نشینی های جریان تکفیریریال توانست روحی دوباره در مقاومت منطقه ی شامات بدمد . روحی که هنوز جاری و ساری نگردیده بود، با خیانت سران بعثی شمال و شمال غرب عراق، کام مسلمانان را مجدداً تلخ نمود .

گسترش فعالیت داعش ( بخوانید دلارهای آمریکایی علیه شیعیان و اهل سنت ) عراق رها شده از قید چکمه های ارتش آمریکا را به بحرانی دیگر سوق داد و توانست دو کشور مهم و استراتژیک مقاومت را معطوف به مسائل داخلی نماید و از قدرت محور به سمت بقا محور سوق پیدا کند . هرچند این دو طرح نیز با کمک مردم و جریان مقاومت به شکست انجامید اما خسارت های زیان باری را بر مقاومت تحمیل نمود .

ب ) ایستادگی و هدفمند بودن مقاومت

مقاومت پس از مشاهده حمله گسترده ی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از همان ساعت های اول با ارتباط گیری راهبردهای مناسب را به اطلاع رزمنده های میدانی نبرد رمضان رساند و در تماس های متعدد میان حزب الله و جهاد اسلامی و حماس، حمایت های مقاومت اعم از معنوی و مادی رشته ی به ظاهر پاره شده ی مقاومت را دوباره مستحکم کرد . رشته ای که سرانجام در بیانات رهبری معظم انقلاب با عنوان تسلیح منطقه ی کرانه باختری به فاز دیگری منتقل گردید . هرچند این بیانات در ادامه استراتژیِ رهبری معظم انقلاب در مورد حصر رژیم صهیونیستی از منظر اقتصادی و سیاسی است. حصری که به دنبال آن مقاومت استحکام پیدا می نماید و هرنوع کمکی به آن جهت رسیدن به پیروزی نهایی در دستور کار قرار می گیرد (۴) اما نباید با پنداشتن اینکه با بی هدف کمک کردن به فلسطین، امید پیروزی داشت . کمک به مقاومت باید همچون الگوی حزب الله با استفاده از خود مردم منطقه بوده و تربیت، کادر سازی، استفاده از ظرفیت ها بومی یک اولویت از سوی سران مقاومت و جهاد در فلسطین پذیرفته گردد . در همین راستا رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ای این چنین عمق راهبردی را اشاره می نمایند و می فرماید :

« ما آنجایی که دخالت کنیم، صریح می‌گوییم. ما در قضایای ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزی جنگ ۳۳روزه و پیروزی جنگ ۲۲روزه بود. بعد از این هم هرجا هر ملتی، هر گروهی بارژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابایی هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است. »(۵)

آنچه که به عنوان نتیجه گیری می توان بیان داشت عبارت است از گیج شدن رژیم صهیونیستی در باطلاق نبرد رمضان و سرانجام قدرت گیری مجدد محور مقاومت که برخلاف برنامه ریزی های تضعیف کننده چند سال اخیر سران عبری – عربی ( مرتجع) بوده است . به گفته ی مسولین این قدرت گیری به حدی است که در ظرف ۲۰ روز فقط سه درصد از توان مقاومت فلسطین مصروف شده است. (۶) بر همین اساس در صورت ادامه ی این روند یقیناً رژیم صهیونیستی مجبور خواهد بود همچون جنگ سی و سه روزه و بیست و دو روزه به صورت اسفباری میدان نبرد رمضان را ترک کند و با شکست غیر قابل جبرانی، محاصره ی ددمنشانه ی غره را رها نماید . شکستی در آینده نزدیک به همه ی بدنه ی این رژیم سرایت خواهد نمود .ان شا الله .

۱)     http://www.mashreghnews.ir/fa/news/330429/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%8A%D9%86-%D9%82%D8%B3%D8%A7%D9%85

2)     http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930502000050

3)     رج شود به تارنمای گردان قسام تا ساعت ۲ بامداد روز ۵ مرداد

۴)     جهت مطالعه ی بیشتر مراجعه شود به سخنان معظم له در تاریخ ۴/۲/۱۳۸۰

۵)     پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب :۱۴ /۱۱/۱۳۹۰

۶)     http://www.rasad.org/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D8%A8%D8%B1/?lastnews=907627

 

منتشر شده در :

گروه مطالعات راهبردی سراج بلیغ

شبکه ی خبر

خبرگزاری تسنیم

پایگاه فرهنگ انقلاب اسلامی

پایگاه خبری – تحلیلی صراط نیوز

برچسب‌ها:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>