پناهگاهتان را آماده کنید

پناهگاهتان را آماده کنید، همین پیام دو کلمه در واکنش به حمله‌ی تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کاروان فرماندهان حزب‌الله کافی بود، آرامش شهرک‌نشینان اسرائیلی را به هم زند و تحلیل‌های مختلفی وقوع نبرد نظامی را محتمل بدانند. در این نوشتار به بررسی ماهیت این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی می‌پردازیم.
حدود ۶ ماه از آخرین جنگ طاقت‌فرسا و منجر به شکست رژیم صهیونیستی علیه مقاومت می‌گذرد. در این جنگ بسیاری از تحلیل گران حاضر در رژیم صهیونیستی خبر از انزوای سیاسی و اجتماعی این رژیم چه در داخل و خارج می‌دادند و آن را بدترین نوع شکست در سالیان اخیر ارزیابی می‌کنند. اما با پیشنهاد آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی به گروه‌های مقاومت و تعهد مصر مبنی بر بازسازی غزه، فشار افکار عمومی جهان نسبت به مسئله فلسطین کاهش یافت و رژيم صهیونیستی با خیال راحت ضمن نقض آتش‌بس، حصار امنیتی و نظامی خود را علیه نوار غزه افزایش داد. تا جایی که در حال حاضر بدترین شرایط ۱۰سال گذشته در نوار غزه رخ‌داده و بسیاری از مردم فلسطین بدون سرپناه و بدون امکانات سرمایشی و گرمایشی،غذا و آب سالم و حتی برق به حیات خود ادامه می‌دهند.
در کنار این مشکلات برای فلسطینی‌ها، موج شهرک‌سازی در مناطق اشغالی جولان و کرانه‌ی باختری رو به افزایش نهاد. اقدامی که با مخالفت احزاب مخالف نتانیاهو مواجه شد و درنهایت کنیست منحل شد. لذا دو مسئله‌ی مهم برای سیاستمداران رژيم صهیونیستی در چند روز اخیر دنبال می‌گردد تا بدین‌وسیله مشکلات و موانع داخلی این رژيم از افکار عمومی جهان پنهان بماند.
الف) مسئله‌ی سیاست داخلی و امنیت ملی رژیم صهیونیستی
از بین بردن مقاومت و قرار دادن فلسطینی در برابر فلسطینی راهبرد داخلی دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی است. این راهبرد توسط سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل به دو صورتِ قرار دادن تشکیلات خودگردان و سازشکاران در برابر گروه‌های مقاومت و نیز سو استفاده از عناصر داعشی با تابعیت فلسطینی اردن و سوریه جهت حمله به منافع مقاومت و گروه‌های مقاومت در عراق و لبنان به عینیت تبدیل شد. تا جایی که با سم‌پاشی فراوان و ایجاد شکاف سیاسی بر آن بودند، میان حماس و محور مقاومت ( سوریه، لبنان، عراق، ایران و یمن) فاصله اندازد. در واقع راهبرد اساسی رژیم صهیونیستی آماده‌سازی فضا برای نابودی مقاومت در فلسطین در کوتاه‌ترین فرصت ممکن است. به‌طوری که نقض آتش‌بس مکرر از سوی رژيم صهیونیستی و ممانعت این رژیم مبنی بر ورود کالا و… به نوار در چند روز اخیر، احتمال حمله‌ی نظامی دیگر به غزه را قوی می‌سازد.
در همین راستا مسئله‌ی فوق تنها مشکل کابینه‌ی نتانیاهو نیست. فروپاشی کنیست و از بین رفتن ائتلاف سیاسی با دیگر احزاب می‌تواند منجر به شکست حزب لیکود و جریان راست افراطی اسرائيل گردد. رخدادی که به ضرر نتانیاهو و حزب او خواهد بود. درنهایت امنیتی نشان دان فضای مناطق اشغالی می‌تواند میل شهرک‌نشینان را به احزاب افراطی را هدایت و با مدیریت روانی رأی حزب لیکود به ریاست نتانیاهو را تضمین کند. بر همین اساس توجه به این مسئله و امنیتی سازی فضای روانی شهرک‌نشینان راهبرد دیگری است که جریان داخلی رژيم صهیونیستی آن را دنبال می‌نماید. این برنامه حاصل نمی‌شود مگر با نمایش مورد حمله قرار گرفتن اسرائیل از سوی مقاومت و یا موضوعاتی از این دست که به‌شدت کابینه‌ی نتانیاهو آن را پیگیری می‌کند.
از سویی بحران نفت و تأمین انرژي مسئله‌ی مهم و لاینحل رژیم صهیونیستی در چند سال اخیر است تا جایی که پاشنه‌ی آشیل این رژیم را همگان مسئله انرژي و فقدان این موضوع در آینده‌ی سیاسی صهیونیست‌ها ارزیابی می‌کنند. کارشناسان حتی حمله به نوار غزه را نیز در راستای دستیابی این رژیم به منبع انرژی گازی غزه قرار می‌دهند. در همین راستا رژيم صهیونیستی پس از سالیان ممنوعیت اکتشافات نفت در مناطق جولان این بار با استفاده از درگیری‌های درونی سوریه، ۱۰ نقطه از این مناطق را در دستور کار خود برای اکتشافت نفت قراردادند.
ب) بحران اسلام آمریکایی
یکی دیگر از مسائل درونی و مشکلات رژيم صهیونیستی اسلام ناب و اسلام مقاوم در برابر ظلم و ظالم است. رهیافتی که در صورت فراگیری می‌تواند منجر به فروپاشی جبهه استکبار و تقویت جبهه‌ی انقلابی – اسلامی شود. تا جایی که همگان بیداری اسلامی را نویدبخش چنین رهیافتی می‌دانند و به آن اذعان دارند که بیداری اسلامی خط تهدید علیه نابودی رژيم صهیونیستی را به نزدیکی مرزهای این رژیم رساند.
برخلاف پیروزی‌های به دست آمده، پس از مدتی فتنه گران تمام تلاش خود را بر انحراف بیداری اسلامی منطقه از مسیر خود عملیاتی نموده و داعش و دیگر گروه تکفیری را حمایت و تسلیح کردند. در همین راستا القاعده‌ی سوریه بیش از 1700 تروریست خود را در بیمارستان‌های مناطق اشغالی صهیونیست‌ها درمان نمود. تا جایی که ارتباط القاعده با رژیم صهیونیستی کاملاً آشکار می‌باشد.
اما آنچه باید به آن توجه داشت سو استفاده‌ی رژیم صهیونیستی از واقعه‌ی شارلی ابدو و جوسازی و مظلومیت نمایی از این حادثه برای انحراف افکار عمومی جهان و اتهام زنی نسبت به مقاومت و نشان دادن اسلام ناب به‌عنوان اسلام بنیادگرای داعشی به جهان است. رخدادی که می‌تواند منجر به خسته شدن ملت‌های منطقه شود و اسلام آمریکایی در قالب اسلام حاکم بر مصر و ترکیه جایگزین محور مقاومت گردد.
فرجام سخن‌
آنچه باید توجه داشت هدف اصلی اسرائیل از این موقعیت برای نشان دادن ضعف و مشکلات درونی و بررسی موقعیت مقاومت و واکنش‌های احتمالی این جریان علیه صهیونیست‌ها است. در واقع رژیم صهیونیستی با اقدامی هوشمندانه بر آن است فشار افکار عمومی جهان نسبت به مسئله‌ی غزه را کاهش داده و آن را به جای علیه خود تبدیل به حامی کند. ترور فرماندهان مقاومت و حملات مکرر به غزه را نیز در همین راستا می‌توان ارزیابی نمود. لذا نبایستی گذاشت مسئله‌ی حصر غزه از اولویت اصلی جهان اسلام خارج‌شده و درگیری‌های درونی جایگزین آن شود.

منتشر شده در :

تریبون مستضعفین

جام نیوز

امت اسلامی

سراج بلیغ

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>