عربستان نماد بارز اسلام آمریکایی

شبه‌ جزیره‌ی عربستان در یک‌صد سال اخیر شاهد حوادث مختلفی بود. حوادثی که در بردارنده ی دست‌های پنهان استعمار به ویژه انگلیس و آمریکا بوده و خاطرات مختلفی از شریف حسین تا آل سعود در خود جای داده است.
درواقع حاکمیت بر عربستان نماد تبلیغی مناسب برای غرب است تا جهان اسلام را آن‌گونه که لازم می‌دانند نشان دهد. اسلامی که هیچ‌گاه نسبت به غرب و منافع استکباری‌اش هیچ تعدی نمی‌نماید و ژاندارمی منطقه را به دقت اجرایی می‌کند. بر همین اساس چرایی اهمیت عربستان را در این یادداشت به صورت خلاصه بیان می‌نمایم .

الف) مکه
مکه قبله‌گاه مسلمین و محلی برای عبادت روزانه‌ی مسلمانان است. چنین جایگاهی یقیناً هر مخاطب خارج از اسلام را که مایل باشد به تحقیق در مورد اسلام علاقه نشان دهد هدایت می‌نماید. مدیریت چنین منطقه‌ای می‌تواند اهداف مختلفی را به غیرمسلمانان مخاطره کند. بر همین اساس٬ سکوت این مکان در برابر استعمارگران می‌تواند نوعی مشروعیت بخشی‌ای باشد که هر جریان معارض با اسلام ناب دنبال می‌کند و می‌تواند این‌طور نشان دهد اسلام غیرسیاسی و اسلام وابسته اصالت مند تر از اسلام سیاسی است. توجه به این مسئله خود گویای این مدعاست که حاکمیت بر مکه یعنی حاکمیت بر اسلامی که در جهان تبلیغ می‌شود.
در همین راستا بریتانیا و آمریکا تمام سرمایه‌های رسانه‌ای خود را به این سمت سوق می‌دهند که حاکم مکه و روش‌های حکومت عربستان به عنوان اسلام به ظاهر حقیقی به نمایش در آید. در کنار این حضور سالانه میلیون‌ها مسلمان فرصتی خوبی است که با استفاده برنامه‌ریزی شده می‌توان حصار مستحکم اطراف منظومه‌ی فکری اسلام را شکافت و استکبار ستیزی و مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم را از آنان بزدایند.

ب) دشمن دشمن من!
دیگر اهمت عربستان در مسئله‌ی غرب آسیا استفاده‌ی این کشور از راهبرد تعارض آفرین دشمن دشمن من٬ دوست من است. این کشور با استفاده از این راهبرد برخلاف هر نوع قاعده‌ی استراتژیک اسلامی دست به حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه زد و سبب شد تا تروریست و جریان شجره‌ی خبیث تکفیر به شدت رشد نموده و موج دوم و سوم تکفیر با سرعت بسیار زیادی در جامعه اسلامی بروز کند و در حال حاضر دامن امت اسلامی را بگیرد و در نهایتو آتشش به جان و مال و عرض مسلمین رحم ننماید.
اما آنچه در این بخش مهم است٬ عربستان و هادیان سیاسی و پشت پرده‌ی این کشور کاملاً آگاه‌اند ملت مسلمان نه‌تنها از صدر اسلام به دنبال ساخت یک ملت یکپارچه هستند بلکه پس از فروپاشی عثمانی در مناطق غرب آسیا نوعی سرخوردگی اقتداری در آنان به وجود آمد. در همین راستا دلارهای نفتی و تبلیغات اسلام آمریکایی توانست موج بیداری اسلامی علیه سران مرتجع منطقه‌ای را به حاشیه رانده و آن از حصارهای اطراف رژیم صهیونیستی به بازارهای پاکستان و عراق روی‌گردانی کند.
لذا باید این جمله را در این بخش مورد توجه داشت که عربستان تنها کشور مساعدی و دارای ثروت عظیم است که می‌تواند با عنوان و اسلام و نماد حاکمیت اسلامی از تروریست‌ها حمایت نموده و آنان را هدایت کند.

ج) ژاندارمی منطقه
موقعیت ژئوپلیتیک عربستان به عنوان یک کشور با جغرافیای مناسب در قلب منطقه‌ی غرب آسیا و در کنار بزرگ‌ترین تهدید جهان استکبار یعنی ایران این قابلیت را به عربستان داد٬ پس از انقلاب اسلامی ایران تنها کشور منو کراسی و پادشاه محور در منطقه‌ی غرب آسیا باشد که ضمن در اختیار قرار دادن خاک کشورش به انگلیس و آمریکا٬ مقابله‌ی مناسبی را با نهضت‌های آزادی‌بخش مسلمان در این منطقه صورت دهد.
حمایت از صدام حسین در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران٬ حمایت از رژیم صهیونیستی و عدم موضع‌گیری واقعی در قبال این رژیم با در اختیار قرار داشتن اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج‌فارس٬ سرکوب نهضت‌های اسلامی منطقه به ویژه یمن و بحرین و در نهایت مهار هر نوع انقلاب‌های اسلامی و انحراف در آنچه با استفاده از آشوب و جنگ داخلی و چه از لحاظ سیاسی و صرف تبلیغات رسانه‌ای٬ بخشی از این ژاندارمی است که به صورت آشکار در سه دهه‌ی اخیر مشاهده شد.

*فرجام سخن
بررسی تاریخی انتخاب عربستان و شکل‌گیری این کشور در دوران پسا عثمانی و نیز گزاره‌های تاریخی موجود این را منعکس می‌کند که غربی‌ها به ویژه انگلیس و آمریکا در دهه‌های بعدی به دنبال ساخت اسلامی مخالف و غیرهمسو با اسلام ناب بودند و شکل‌گیری این کشور نیز در همین غالب برنامه‌ریزی می‌شود. بر همین اساس هدایت‌گری شجره‌ی خبیثه ی تکفیر بر عهده‌ی مفتیان دربار آل سعود و وهابی مسلک‌های مراکز آموزشی این رژیم گذاشته شد. رخدادی که آشوب‌های حال حاضر مناطق مختلف جهان اسلام گواه آن است و هرجایی حرکت تروریستی افراطی و بنیادگرایانه مشاهده می‌شود٬ حضور این رژیم محسوس و قابل‌توجه است.
در واقع آل سعود و حکومت عربستان در فضایی قرارگرفته است که خود را مستقیماً و بدون هیچ ترسی ژاندارم غرب نشان داده و از هر نوع ارتباط با قاتل مسلمین و کودکان بی‌دفاع فلسطینی ابایی نداشته و برای حفظ ثبات این کشور دست به هر اقدامی میزند. واقعه‌ای که در مسئله‌ی بحران نفتی اخیر قابل‌مشاهده است.

منتشر شده در :

روزنامه شهر آرا

جام نیوز

گروه مطالعات راهبردی سراج بلیغ

امت اسلامی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>