آگاه سازی سرنوشت ساز

وقوع انتخابات در نظام مقدس اسلامی همیشه امری نیکو بوده است به طوری که رهبر و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی آن را میزان می دانست . برگزاری بیش از سی  انتخابات در جمهوری اسلامی ایران افتخاری شگرف است و با همه تهدیدات و آسیب ها هیچگاه انتخابات در آن به زمانی دیگر موکول نگردید. انتخابات در جمهوری اسلامی ایران همیشه آبستن حوادث مختلف بوده و هیچگاه نمی توان پیش بینی  دقیق و مقتنی از آن داشت . از صندوق کارگزارن، اصلاحات بیرون می آید، از صندوق اصلاحات، عدالتیون و از صندوق عدالتیون، اعتدال . جریاناتی که اگر بررسی شود هیچگاه نقاط بسیار مشترکی نداشته و گاها به صوررت دائم در مقابل هم قرار می گرفتند . این انتخابات ها همیشه نشان دهنده فضای باز رقابت سیاسی و اجتماعی در کشور ایران بوده و هست.

در سال 1388 و انتخابات ریاست جمهوری دهم، حوادث و مشکلات فراوانی برای نظام ایجاد شد و فتنه ای شکل گرفت که با دیدن مشکلات و آسیب های آن می توان فهمید چه خسارت های زیان باری بر کشور وارد گردید. خسارت هایی که بخشی از آن کاهش اعتماد، اغفال مردم و نمایش تقابل مردم با نظام مردم سالار دینی، بوده است .

اما در این نوشتار برآن هستیم تا بابررسی انتخابات یازدهم، نقش رهبری فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز را بهتر درک نماییم .نقشی که باد جدا ستود و در درگاه خدای متعال شکر کرد.رهبر معظم انقلاب را باید تنها عنوان یک عالم و مجتهد جامعه الشرایط ندانست . بلکه ایشان فردی است که علاوه بر اجتهاد و اشراف به مسائل فقه از تمامی قواعد بازی های سیاسی آگاهی دارد و همیشه نظام اسلامی را در برابر انحراف مراقبت نموده اند . رهبری معظم انقلاب با پشتکار و توکل بر خدا گام های استواری را برداشت و توانست نقش بسزایی در هدایت مردم و بصیرت افزایی، ایفاء نماید .بر همین دیدگاه، این مرد بزرگ با هوش و ذکاوت توانست فتنه های را رفع و بزداید که هر کدامش یک انقلاب و نظام را نابود می کرد . پس از حوادث انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری اسلامی ایران که کشور به سمت فتنه ای اسرائیلی – آمریکا سوق داده شد، همگان برآن بودند که قسمتی از بدنه نظام دچار آسیب شده است و شاید در این انتخابات ( انتخابات دوره یازدهم ) مردم کمتر پای صندوق رای روند . صندوقی که قرار بود چهار سال سکانداری کشور را به فردی بسپارد که قدرت و توانایی اداره آن را داشته باشد. جدای از اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در قانون و میان مردم و نخبگان، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی با مسولین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم عرصه انتخبات را در جمهوری اسلامی اینچنین بیان می دارند : « مسئله‌ی انتخابات در طول این سی و چهار سال برای کشور یک مسئله‌ی تعیین کننده و تجدید حیات دهنده برای مجموعه‌ی حرکت کشور ما بوده است. در طول این سال ها، این سی و چند انتخاباتی که برگزار شده و مردم در پای صندوق های رأی حاضر شده‌اند، هر باری یک مجموعه‌ی بلائی را از کشور دفع کرده است و هر باری توانسته است یک قوّت جدیدی، روح جدیدی، در کالبد کشور و ملت و انقلاب بدمد؛ این دفعه هم از جهاتی، از پاره‌ای از انتخابات گذشته مهمتر است …» ( پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی خامنه ای، 16/2/92) ایشان در این سخنرانی مطالبی را بیان می دارد که نشان دهنده ی اهمیت این انتخابات است . اهمیتی که شاید برای بعضی از مردم و مسولین هنوز هم آشکار نگردیده بود. این مهمات به این شرح ذیل می باشد :

  1. اگاهی دشمن از قوام و اتکای نظام اسلامی به آرای مردم و به تعبیر ایشان « اگر مردم در صحنه نباشند، جمهوری اسلامی چیزی نیست. جمهوری اسلامی که چهارتا مسئول از قبیل بنده نیستند؛ جمهوری اسلامی یعنی حضور همگانی ملت ایران و حرکت عمومی به سمت آرمان ها و آرزوهای بزرگ و عملی»
  2. فعالیت روز افزون دشمن در بی اعتماد سازی و دلسرد کردن ملت و تبلیغات گسترده علیه انقلاب اسلامی
  3. برنامه ریزی برای ایجاد توقعات فرا سوی قانون در بخشی از مردم و راه اندازی فتنه ای دیگر از سوی دشمنان نظام
  4. ایجاد هزینه برای نظام از سوی دشمنان و معاندین با تقابل سازی مردم علیه جمهوری اسلامی ایران .
  5. مهم بودن نقش ریاست جمهوری در کشور به عنوان یک فرصت تصمیم گیر و تصمیم ساز
  6. افزایش امنیت و مصونیت کشور با حضور بیشتر مردم

اینان بخشی از نکات استخراج شده از فرمایشات رهبر معظم در باره اهمیت انتخابات یازدهم بوده است . اما نقش رهبر را باید در هریک از بخش ها بررسی کرد .نقشی که با نگاه به درون می توان بخشی هایی از آن را فهمید.

آگاه سازی مردم برای حضور حداکثری در انتخابات بسیار جالب و دیدنی بود . به طوری که همگان از حضور گسترده مردم در انتخابات مبهوت بودند و از خنثی سازی توطئه ای بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران سخن می گفتند . آیت الله العظمی خامنه ای در سخنرانی ای مطلبی را بیان فرمودند که شاید سبب گردید حضور در انتخابات یازدهم پر شورتر گردید . ایشان این چنین بیان داشتند : « بعضی ها – حالا به هر دلیلی – نخواهند از نظام جمهوری اسلامی حمایت بکنند امّا از کشورشان که می خواهند حمایت کنند، آنها هم باید بیایند پای صندوق رأی. همه باید بیایند پای صندوق های رأی، حضور خودشان را اثبات کنند . » این بیان اوج جذب حداکثری و دفع حداقلی در یک نظام مردمی است . نظامی که بر اساس الگوهای اسلامی شکل گرفت .

نکته دیگر که بسیار هم مهم است آگاه سازی مردم در مورد انتخابات است . ایشان در سخنرانی که به مناسب سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل داشتند با بیان نقاط مهمی زمینه سازی بصیرت و افزایش بینش انتخاباتی گردیدند . در این سخنرانی بارها و بارها مسئله ای تبیین گردید که شاید نتوان نمونه ای از آن در غیر پیدا نمود . نمونه هایی همچون انتخابات مظهر خودباوری، اعتماد به نظام و انقلاب با ورود مردم به انتخابات، نفش آفرینی از سوی مردم و… که همه ی آن سبب گردید کشور بیدار و آماده ورود به انتخابات گردد .

یکی دیگر از دلایل اهمیت انتخابات یازدهم، نقش آفرینی دشمنان برای مبارزه با نظام اسلامی  و ایجاد واگرایی در مردم و نظام بود . رهبر معظم انقلاب همچون مدیری خبره، آنچنان اشرافی نسبت به محیط داشت که با بیان های مختلف این تهدید از سوی دشمنان علیه کشور را تبدیل به فرصت نمود و مقابل همگان اثبات کردند که نظام اسلامی با حضور مردم حفاظت خواهد شد . بارها و بارها تاکیدات رهبر معظم انقلاب در شناسایی جبهه دشمن در انتخابات سبب گردید بسیاری از شبهات موجود در میام مردم و نخبگان حل شود . بیان مطالبی در باب وجود آزادی در انتخابات و اینکه اصل انتخابات در جمهوری اسلامی ایران آزاد است، رسوا سازی اردوگاه تبلیغاتی دشمن در مورد عدم وجود آزادی بیان در میان کاندیداها که با دفع این شبهه در مناظرات، رفع گردید .

اما نکته حائض اهمیت، فعالیت رهبر معظم انقلاب نسبت به حضور مردم در پای صندوق های رای و همچنین حساسیت ایشان در صیانت آرا کاملا بعد از انتخابات مشخص شد . انتخاباتی که فرد خارج شده از صندوق های رای با اختلافی ناچیز و مخالف جریان سیاسی حاکم بر برگزاری انتخابات، پیروز میدان گردید و آن جمله معروف رهبر معظم انقلاب از سوی برگزار کنندگان تجلی یافت. « رای مردم حق الناس است .» به طوری که همگان و حتی مخالفین نظام اسلامی نیز به سالم بودن انتخابات اذعان داشته اند . این سالم بوده همراه گردید با اخذ بیش از 72 درصدی رای از واجدین شرایط که دستاوردی بزرگ و حماسه ای عظیم بوده و هست . این دستاورد توانست راهی را نشان داد که همگان فهمیدند این نظام بر اساس مردم سالاری دینی حرکت می کند و همیشه در این راه موفق خواهد بود و این همه و همه مرحوم زحمات رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است که تمام سعی خود را مقابل حنثی سازی توطئه دشمنان و صیانت انقلاب نموده است.

 منتشر شده در :

هفته نامه ی مثلث

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>