نفوذ در قلب غرب

حضور مسلمانان با استفاده از ابزارهای نوین در غرب سبب گردیده آمار روبه رشد عجیبی نسبت به پذیرش اسلام و تغییر دین به اسلام در غرب ثبت گردد به طوری که در گزارش یک هفته نامه اسپانیایی ساخت مساجد و راه اندازی آن به شدت رو به رشد بوده و تعداد کلیساهای کاتولیک کاهش چشمگیری را در برداشت . براساس این گزارش که در هفته نامه‌ی آلیا درج گردید تعداد مساجد فرانسه با کشور مسلمان نشین ترکیه برابری پیدا نموده و عدد ۱۵۰۰ را در برداشته است . به تعبیر دیگر فرانسه بزرگ‌ترین اقلیت نشین مسلمان را در خود جای داده است . (۱)این‌ها بخشی از تمکین خبری به نفوذ اسلام در غرب اشاره دارد . حادثه ای که در آینده نزدیک جمعیت ۳۰ میلیونی مسلمان اروپا(۲)را با رشد باور نکردنی افزایش داده و به عنوان دومین دین پس از مسیحیت در اروپا شناخته خواهد شد . اما در این نوشتار بر آن هستیم تا با بررسی علت افزایش جمعیت مسلمانان، اقدامات مقابله گرایانه غرب و نظام لیبرال سرمایه داری را بررسی نماییم .

حضور مسلمانان و نیز استفاده آنان از تبلیغات رسانه ای توانست پدیده ای را در جهان غرب ایجاد کند که با عبارت «گنج مفقود شده‌ی هویت انسانی» شناخته شد. گنجی که نیازهای مادی و معنوی حقیقی انسان را بر اساس هم‌سویی با خلقت انسان برآورده و درمانی برای دردهای نامشخص روحی و روانی او گردید .تبلیغ چهره به چهره، حفظ انسجام درونی، پاسخ کامل به شبهات مطروحه، نشان دادن وجهه‌ی اصلی دین اسلام به عنوان دین رحمت، مقابله با ظلم پذیری و ظالم نبودن و… راهکارهایی بود که رشد اسلام را به شدت در جهان بی هویت غرب افزایش داد و هویتی دوباره ایجاد نمود . برهمین اساس نظام سلطه متوجهی سنگری گردید که این تفکر در آن به بیرون انتقال داده می‌شود و برآن شد با تمام قوا به تخریب آن دست بزند . رفتاری که در اسلام هراسی، تروریست نشان دادن جریانات اسلامی، تبلیغ اسلام آمریکایی و سکولار، بی هویت سازی فرزندان مسلمین به عینهمشخصه‌ی آن بوده و سرانجام عدم مجوز به فعالیت‌های دینی و ساخت مسجد به ضمیمه‌ی این رفتارها در آمد . رفتاری که در تعبیر رهبری به آن این چنین اشاره می‌شود :

«نمونه تبلیغات غرب،درجنایت اخیردر یک کشور اروپای شمالی است که ازهمان ساعات اول تلاش می‌کنند انگشت اتهام را به سوی مسلمانان نشانه روند که این موضوع بیانگر خباثت و دروغ بودن تبلیغات غربی‌ها است. »(۳)

این رفتار ناجوانمردانه غرب در مقابل رفتار مسلمین که همیشه به مسیحیان و دیگر ادیان ابراهیمی احترام گذاشته‌اند، درسی را به انسان می‌فهماند که هیچ گاه نباید در برابر امپریالیسم غرب به همان رفتار مشمئز کننده تمسک جست و همسو با او از هر اقدام شنیعی‌ای استفاده نمود . رحمت و خوش رفتاری به عنوان یک الگو در دستورالعمل تبلیغی دین اسلام جای گرفته است . برهمین اساس خدای متعال در قرآن مجید به پیامبر اسلام سلام الله علیه و آله می فرماید :

« فَبِمَارَحْمَةٍمِّنَاللّهِ لِنتَلَهُمْ و َلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَا لْقَلْبِلاَ نفَضُّواْ مِنْحَ وْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِر ْلَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّاللّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ »(۴)

کلامی که با تمسک به آن می‌تواند معادلات استکبار و نظام سرمایه داری را بهم ریخت . اما آنچه که مهم است چرا غرب با اسلام چنین سر ستیز دارد ؟ رفتاری که در منع تحصیل دختران مسلمان محجبه در کشورهای غربی همچون فرانسه، بد رفتاری و خشونت نژادپرستانه ( نئو نازی ) علیه مسلمین و… به شدت از سوی دولت‌مردان پیگیری شده و هیچگاه در برابر برهنه گری، اسلام هراسی و آتش زدن قرآن و توهین به مقدسات موضع گیری نمی‌نماید و در صورت اعتراض هر فردی آن را مخالف آزادی تن و بیان بر می‌شمرند . رفتار تناقض گویانه ای که نمی‌توان فهمید که آیا آزادی وجود دارد یا نه ؟ و اگر هست منظور چه نوع آزادی است ….
اما آنچه که مهم است رشد فزاینده‌ی مسجد سازی در غرب است به طور مثال می‌توان به ساخت بیش از ۱۴۰ مسجد در آلمان ظرف ۱۰ سال اشاره کرد(۵) که ترس عجیبی را در دل سران نظام لیبرال سرمایه داری ایجاد نمود . وحشتی که سرانجام آنان را مجبور ساخت تا با وضع قوانین مربوطه در کشورهای خود (همچون ایتالیا) به مقابله با این پدیده‌ی مبارک روی بیاورند . اما این ترس از چیست ؟

رهبر معظم انقلاب در مورد این پرسش این چنین بیان می‌فرماید :

« آنچه که برای استکبارمهم است، «اسلام»است. می‌خواهند اسلام را بزنند؛ این را همه باید بفهمیم. برای آن‌ها شیعه وسنی فرق نمی‌کند. هرملتی، هرجمعیتی، هرشخصیتی که تمسکش به اسلام بیشتر باشد، آن‌ها از او احساس خطر می‌کنند؛ حقهم دارند. واقعاً اسلام برای اهداف و مقاصد سیطره ‌جویانه‌ی استکبار خطراست؛ برای ملت‌های غیرمسلمان، نه؛ هیچ خطری نیست. آن‌ها عکس ِاین را تبلیغ می‌کنند. …..علیه ادیان دیگراست! این‌طورنیست. اسلام علیه ادیان دیگرنیست. …. اسلام دین رأفت است، دین رحمت است؛ رحمةً للعالمین است. اسلام به مسیحیت می‌گوید: «تعالوا الی کلمة سواء بیننا و بینکم». مشترکات را با آن‌ها مورد ملاحظه قرارمی‌دهد. اسلام علیه ملت‌های دیگرنیست، علیه ادیان دیگرنیست؛ علیه زوراست،علیه ظلم است،علیه استکبار است، علیه سیطره ‌جوئی است. سیطره ‌جویان و ظالمان و مستکبران این حقیقت را بعکس در دنیا وا نمود می‌کنند. آن‌ها از همه‌ی امکانات هم استفاده می‌کنند؛….برای اینکه عکسِ این را تبلیغ کنند و به دنیا نشان بدهند.»(۶) پاسخی که دربردارنده روحیه اسلام گرایی ناب محمدی است و مخالفت با آن انسان را در ورطه‌ی نظام باطل قرار می‌دهند . هرچند ظاهر او با رفتار مسلمین یکی شود . این روحیه آنقدر توانست به قدرت برسد که در مورد محاصره غزه و نبرد رمضان، آنچنان فشاری بر افکار عمومی جهان وارد کند که پایه های تبلیغاتی غرب را بلرزاند و تمامی مسئولان صهیونیستی را وادار به پذیرش شکست رسانه ای و نظامی نمایند .

۱) http://www.aviny.com/News/86/01/22/04.aspx
2) http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910531001019
3) پایگاه اطلاع رسانی رهبری معظم انقلاب : ۰۱ / ۰۵/ ۱۳۹۰
۴) آل عمران : ۱۵۹، به سبب رحمت خداست که تو با آن‌هااینچنینخوش‌خوی و مهربان هستی اگرتند خو و سخت دل می‌بودی از گرد تو پراکنده می‌شدند پس بر آن‌ها ببخشای و برایشان آمرزش بخواه و در کارها با ایشان مشورت کن و چون قصد کاری کنی بر خدای توکل کن ، که خدا توکل کنندگان را دوست دارد
۵) http://www.islahweb.org/node/432
6) پایگاه اطلاع رسانی رهبری معظم انقلاب : ۱۷ / ۱۰/ ۱۳۸۶

 

منتشر شده در :

خبرگزاری دانشجو

پایگاه فرهنگ انقلاب اسلامی

قسم

گروه مطالعات راهبردی سراج بلیغ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>