فتنه ای در بی تدبیری آل سعود! / پان ایرانیسم دنبال چیست؟

در گذشت حجاج با بی تدبیری فروان سعودی ها قلب میلیون ها مسلمان را در سراسر جهان اندوهناک کرد. البته سعودی ها در بی تدبیری ید طولانی دارند و در کشتار ملت ها از افغانستان گرفته تا عراق و سوریه وفلسطین و اخیرا یمن نیز به آن اضافه شده خوی دژخیمی و اسلام آمریکایی خود را نشان دادند . حوادث اخیر منا نشان داد در برگزاری اجتماع سیاسی – عبادی مسلمین، سعودی ها با بی تدبیری فراوان جان هزاران انسان بی گناه را فدای آرزوی شهوت طلبی خود کردند. برهمین اساس چند موضوع اهمیت دارد.

1.طبق اخبار منتشر شده روزنامه ی الدیار چاپ  لبنان با اشاره به موضوع منا، دلیل انسداد و ایجاد فشار و تراکم جمعیت در منا را حضور کاروان پسر پادشاه عربستان و وزیر دفاع این کشور در مسیر حرکت به سمت کاخ پادشاهی آل سعود در منا به همراه محافضان و ارتش و پلیس همراهش می داند و می گوید : «حقیقت این است که هنگام ازدحام حجاج در منا، محمد بن سلمان تصمیم گرفت در این مراسم شرکت کند، پس با کاروانی شامل 200 نیروی ارتشی و 150 نیروی پلیس که از همه طرف آن را اسکورت می‌کردند وارد جمعیت شد و به مرکز منا رسید. در این لحظه جهت حرکت حجاج تغییر و حتی به جهت عکس حرکت اولیه تبدیل شد تا بسرعت ازدحام شدیدی میان حجاج حاصل شد. » این بیان نشان می دهد احتمال زیاد یک کاروان از خاندان سعودی موجب ایجاد حادثه شد. از سویی اخبار منتشر شده در ابتدای حادثه، حضور خود ملک سلمان پادشاه سعودی را در قصر خود در منا نشان می دهد که با فرض چنین موضوعی می توان احتمال داد، شخص ملک سلمان در این کاروان حضور داشت نه محمد بن سلمان! هر چند این فرض را باید بیشتر بررسی کرد اما در هر صورت بی کفایتی و بی عرضگی این دولت در مدیریت حج و کشته شدن بی گناهان و حاجیان حریم امن الهی باز مشهود است.

2.عده ای که در موضوع تجاوز و حادثه ی فرودگاه جده، با موج سواری بر احساسات مردم موضوع پان ایرانیسم و ضد عربی را ترویج می کردند این بار از حادثه ی منا سو استفاده کردند و باز مسئله ی منا را به درگیری ایرانی – عجمی، شیعه – سنی انتقال دادند تا از فرصت موجود برای ضربه زدن به اساس فلسفه ی حج استفاده کنند. شایعات، جک، زیر سوال بردن اساس مسئله حج، القای درگیری سنی – شیعی، تشابه سازی از درگیری سعودی ها با موضوع کمک به محور مقاومت بخشی از این سناریوی است. در واقع افرادی که گام در این بخش دارند دو هدف مشخص را دنبال می کنند.

یک: ضربه زدن به محور وحدت

دو: القای نگاه فاشیستی و ضد بشری خود به عنوان گفتمان انقلاب اسلامی

چنین افرادی خواسته یا ناخواسته در زمین سرویس های اطلاعاتی گام بر داشته و می خواهند تمامی دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند. افرادی که نه فلسفه ی حج را می دانند و نه می دانند چه قدرت نرمی جمهوری اسلامی ایران در موضوع حج و نفوذش داشته و بسیاری از پیام های انقلاب اسلامی در همین فریضه ی الهی منتقل شده است. از سویی باید دانست در همین کشتار 90 درصد از کشته شده ها غیر ایرانی و حتی غیر شیعی هستند و افرادی که از ایران اسلامی نیز در بین جان باختگان قرار دارند بعضا از برادران و اتباع اهل سنت ایران هستند. لذا القای این موضوع نیز کج اندیشی و بد اندیشی است. از سویی کیست که نداند بزرگترین دشمن اهل سنت و بزرگترین دشمن عرب در منطقه حکومت آل سعود است. کدام فرد است، در عرب تدبر کند و عرب اصیل قحطانی را نشناسد؟ سعودی ها در یمن اصیل ترین اعراب یعنی قحطانی هارا به شهادت می رسانند . با حمایت از محور تکفیر در سوریه و عراق، بیشترین قربانیان تکفیر اهل سنت منطقه از تمامی فرق اربعه هستند و حتی در فلسطین با حمایت مستقیم از جریان صهیونیستی مقابله با اسلام ر هر شرایطی قرار دارند. به واقع آل سعود نه با عرب رابطه ای دارد و نه حتی با اهل سنت و کسانی که می خواهند چنین رابطه ای ایجاد کند یقینا به عقلشان باید شک کرد.

3.به طور حتم اجماع موجود کشورهای اسلامی برای مقابله با بی تدبیری آۀ سعود فرصتی است تا دیپلماسی منطقه ای جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشور های حادثه دیده موضوع مدیریت حج در سازمان کنفرانس اسلامی را مطرح کند و نشان دهد مدیریت یک فریضه ی اسلامی میان تقریبی یک میلیارد و نیم، نباید در دست یک خاندان با چند هزار! شاهزاده باشد. بایستی مسئولان در یک فرآیند مشخص این موضوع را پیگیری کنند و مسئله تشکیل ستاد نظارت و مدیریت حج با حضور کشورهای مسلمان و عضویت اندیشمندان و علمای بلاد مسلمین به طور جد دنبال شود. هرچند این ستاد به عنوان یک ستاد شکل گیرد اما قدمی مبارک است تا کل فرآیند حج در یک بازه مشخص از دست خاندان آل سعود خارج شود. حال باید دید از این فرصت موجود دستگاه دیپلماسی کشور استفاده می کند یا دگر بار فرآیندی را دنبال میکند که به آن سکوت می گویند. امید است دولت محترم این موضوع را مورد توجه قرار دهد که هر اقدام انقلابی مورد حمایت همه ی آحاد ملت خواهد شد و ملت مصیبت دیده ی ایران اسلامی حامی او در تمامی صحنه ها خواهد بود.

منتشر شده در :

پارس نیوز

ایران خبر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>