آتش زنید طفل شیر خواره را

کافی بود تا رسانه‌ها اعلام کنند این بار جنایتی فجیع در سرزمین‌های اشغالی توسط صهیونیست‌ها علیه یک کودک رخ‌داده است. به ناگاه تمام رسانه‌های جهان پر شد از تصاویر این جنایت و کار را به‌جایی رساند که نتانیاهو به‌عنوان بزرگ‌ترین جنگ‌طلب جهان و قاتل هزاران انسان بی‌گناه در سرزمین‌های فلسطین در تماسی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان آتش شکل‌گرفته از این اقدام فجیع را خاموش کند. بر همین اساس ذکر چند نکته حائز اهمیت است.
1. در شرایطی این اتفاق افتاد که سعودی‌ها در جنگ علیه یمن با در اختیار داشتن قدرت برتر رسانه‌ای، هر نوع جنایتی را علیه ملت مظلوم یمن صورت دادند و یمنی‌ها در بدترین شرایط قرار دارند. تا جایی که بارها سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری اعلام داشتند کودکان یمن در معرض نسل‌کشی قرار گرفتند. مسئله‌ای که تشابه آن در غزه رخ داد و در جنگ 51 روزه صهیونیست‌ها از همان سلاح‌های اهدایی آمریکا علیه ملت مسلمان غزه استفاده کردند و تا چندین روز با سکوت سعودی‌ها مواجه بودند. چنین رخدادی سبب شد تا دوباره افکار عمومی جهان به موضوع جنایت جنگی صهیونیست‌ها توجه پیدا نمایند.
2. صهیونیست‌ها در شرایطی از رفتار شهرک‌نشینان به‌ظاهر افراطی اعلام انزجار می‌کنند که این اقدام با اطلاع نیروهای نظامی و پلیس سرکوب گر صهیونیست رخ‌داده و از این دست اقدامات بی‌شمار در سراسر سرزمین فلسطین صورت می‌گیرد. زیر کردن کودکان و زنان، حمله به مساجد و مدارس دانش آموزان در مناطق اشغالی به‌ویژه کرانه باختری نمونه‌ی کوچکی از این اقدامات تروریستی دولت صهیونیستی است. به‌واقع باید گفت صهیونیست‌ها با آزاد گذاشتن مدارس افراطی و کمک‌های مالی به آنان بخشی از اقدامات تروریستی خود را به شهرک‌نشینان واگذار کرد تا بدین‌وسیله از هجمه‌های رسانه‌ای جهان دور بماند. مسئله‌ای که متأسفانه بخشی از رسانه‌های عرب‌زبان حامی محور عبری – عربی به کمک آن آمده‌اند. اما هر کس تاریخ شکل‌گیری دولت صهیونیستی را بداند می‌تواند بیان کند هاگانا و دیگر گروه‌های نظامی شکل‌دهنده‌ی هسته‌ی اولیه ارتش صهیونیست‌ها چه نقش جنایت‌کارانه‌ای در تاریخ منطقه‌ی فلسطین داشتند.
3. تشکیلات خودگران به ریاست ابومازن در شرایطی به سر می‌برد که اسرائیلی‌ها بر آن هستند تا از این مهره‌ی بی‌فایده خلاص شوند اما حال که مسئله بحران داخلی برای این دولت صهیونیستی به وجود آمد با ارتباط برقرار کردن به دنبال حل مسئله داخلی و استفاده مجدد از ابومازن هستند. ابومازن در شرایطی دور از واقع مطالبه‌ی نظامی و مردمی را فاقد وجاهت دانست و مراجعه به دستگاه‌های بین‌المللی به‌ویژه دادگاه لاهه را خواستار شد. مکان و موقعیتی که هیچ الزامی برای اشغالگران قدس ایجاد نخواهد کرد.
4. منطقه‌ی کرانه‌ی باختری به دلیل نزدیکی به شهرک‌های صهیونیست نشین و راحتی تردد و نیز قرار گرفتن در نزدیکی قدس شریف، بستر لازم برای انتفاضه سوم را دارد. حضور مردم در خیابان‌ها و اعلام انتقام گردان‌های شهید ابوعلی ( جبهه خلق ) برای صهیونیست‌ها گران تمام خواهد شد. صهیونیست‌ها می‌دانند گردان‌های شهید ابوعلی در میان بخش قابل توجهی از فلسطینی‌های کرانه باختری پایگاه اجتماعی قابل قبولی دارد و حتی بیش از حماس و جهاد می‌تواند در این مناطق به‌صورت نظامی تأثیرگذار باشد. موضوعی که اگر با تسلیح کرانه‌ی باختری همراه شود امکان بهم پیچیدن طومار صهیونیست‌ها را در این منطقه برای همیشه می‌تواند پیاده کند.
5. در شرایطی این خبر بر روی خروجی‌ها رفت که انگیزه آتش زنندگان مشخص نشده است. اما انگیزه اصلی را باید در تصویب پروژه‌های شهرک‌نشینان برای افزایش واحدهای مسکونی و نیز افزایش شهرک‌ها در مناطق فلسطینی اشاره کرد. موضوعی که صهیونیست‌ها می‌دانند اگر فشار افکار عمومی را نتوانند از سر خود باز کنند، نمی‌توانند با خیال راحت دست به ساخت‌وساز جدید بزنند. تصویب ساخت‌وساز جدید در شرایطی رخ داد که شهرک‌نشینان با هجوم به مزارع و محل سکونت فلسطینی‌ها می‌خواهند آنان را به‌زور از مناطق پدریشان اخراج تا بتوانند راحت‌تر افزایش شهرک‌ها را دستور کار قرار دهند. بر همین اساس است که باید گفت بی‌اطلاعی دولت صهیونیست شوخی است و چیزی جز توجیه افکار عمومی ندارد که این موضوع نیز با سابقه‌ی جنگ‌طلبانه و کودک کشی اسرائیل امری بیهوده است.
6. راه افتادن هشتک #حرقوا_ الرضیع به‌صورت گسترده در شبکه‌های مجازی کار را به‌جایی رساند که همه ملت‌ها چه مسلمان و چه غیرمسلمان نسبت به این فاجعه واکنش نشان دهند و این اقدام صهیونیست‌ها را محکوم کنند.
آنچه بایستی در پایان گفت این است صهیونیست‌ها در شرایطی قرار گرفتند که اگر ملت‌های مسلمان و حامی مقاومت به آن توجه کنند می‌توانند ضربه‌ی آخر را بر پیکره‌ی سست و بی‌جان آن وارد ساخته و انتفاضه‌ی سوم با آزادی قدس شریف همراه شود.
منتشر شده در :
تابناک
ایرنا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>