شارلی ابدو راهبرد جدید غرب علیه اسلام

چند روز اخیر همه جای جهان پر شده است از تحلیل های گوناگون در مورد واقعه ی رخ داده در دفتر مجله‌ی موهن ایبدوی پاریس. واقعه‌ای که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر توسط عده‌ای تروریست با ظاهری اسلامی جهت محکوم کردن کاریکاتور ابوبکر البغدادی و رفتار توهین آمیز این نشریه نسبت به این خلیفه‌ی خود خوانده بود. همین اقدام سبب شد تا در ظرف چند روز این نشریه با تیراژ ۶۰ هزار نسخه به تیراژ ۵ میلیون نسخه رسیده و در ادامه رفتارهای خود نسبت به کاریکاتور‌های هتاکانه و توهین آمیز به ادیان الهی، این بار با درج یک کاریکاتور موهن به رسول الله خشم میلیون‌ها انسان را در سراسر جهان معطو به خود نماید تا جایی که ظرف چند روز در چندین کشور راهپیمایی اعتراض آمیز نسبت به این موضوع برگزار شد. در این نوشتار به بررسی ابعاد اتفاق شاربی ایبدو و آثار آن بر جهان اسلام و پروژه‌ی اسلام‌هراسی می پردازیم.

الف) اسلام هراسی

بعد از گذشت چند روز از این مسئله و بررسی اسناد منتشر شده از این واقعه شبهات مختلفی در واقعی بودن این حادثه از سوی تروریست های داعش در سراسر جهان مطرح شد تا جایی که رسماً بعضی از کارشناسان این حادثه را با حادثه‌ی یازدهم سپتامبر مقایسه نموده و آن را برساخته سرویس‌های امنیتی می دانند . در کنار این راه اندازی موج اسلام‌هراسی با عنوان اسلام تروریست پرور کار را به جایی رساند که در راهپیمایی موسوم به اتحاد بزرگترین جنایتکار جنگی جهان خود را به این مراسم رسانده و در این راهپیمایی حضور پیدا نمود.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس فقط تنها میهمان این راهپیمایی نبود بلکه سران کشورهای غربی که خود سازنده ی تروریست و حامی آن در منطقه به ویژه سوریه هستند با ظاهر متاسف و انده‌بار آنچنان در این مراسم حاضر شدند که گویا هیچ نقشی در راه اندازی تروریسم در منطقه نداشته و ندارند. البته اسناد موجود و ارتباط رژیم اشغالگر قدس به ویژه درمان ۱۷۰۰ تروریست القاعد‌هی سوریه ( جبهه النصره ) در خاک خود به همراه تجهیز گروه های معارض و تروریستی داعش، ارتش آزاد، احرار شام و… توسط آمریکا و غرب با عنوان تروریسم خوب، خود قابل تامل است.

بر همین اساس باید گفت راه اندازی سیرک سیاسی شاربی ایبدو در این تحلیل گنجانده می‌شود، اقدام سران غربی تنها فریب افکار عمومی و تطهیر خود از دست داشتن در خون هزاران کشته‌ی مظلوم در منطقه‌ی خاورمیانه است تا جایی که با بازی افکار عمومی رفتارهای خود در این سرزمین ها را دفاع پیشگیرانه تعبیر نماید. در کنار این موضوع غرب می تواند بدینوسیله رفتاری فجیع و ددمنشانه‌ی خود را مستمر نماید. در واقع زیرکی غرب از این موضوع می‌تواند علاوه بر اسلام هراسی و مهار اسلام‌خواهی، رفتارهای خود جهت حضور نظامی در دیگر کشورها را توجیه کند.

ب) سکوت هواداران اسلام آمریکایی

افرادی که هفته‌ی وحدت را منجر به نقض شرایع اسلامی و شریعت ناب محمدی ص می دانستند نه تنها توهین به پیامبر را محکوم نکردند بلکه حتی انرژی و ظرفیت های خود را نسبت به این واقعه مصروف نساختند. سکوت مطلق این افراد در چنین موضوع مهم و حیاتی آنقدر آشکار است که گویا همچون گذشته و حضور داعش در عراق و سوریه، این بار نیز آنان نسبت به هتک حرمت علنی مقام و شان رسول الله هیچ ضرری نمیبرند و گویا از آنان هیچ سخنرانی قرار نیست منتشر شود. در واقع باید گفت همین موضوع خود موید ان است که همسویی وحدت شکنان و طالبین هفته‌ی برائت با غرب و هتاکان به رسول الله آشکار مشخص شده و این بیان رهبری مبنی بر شیعه‌ی انگلیسی و سنی آمریکایی نگاهی عمیق به لایحه های این جریان التقاطی است.

ج) نمایش اسلام رادیکال

غرب از زمانی که با انقلاب اسلامی ایران مواجهه شد فهمید در برابرش عزم و بیداری قرار داد که اگر آن را مهار نکند با هر تقابل، شاهد ضربات مهلکی بر بدنه‌ی استکباری خود خواهد بود و این در بلند مدت منجر به سقوط ارکان رژیم های مستکبر می‌شود. در واقع نتیجه‌ای که غرب از حیات سیاسی انقلاب اسلامی ایران دریافت کرد، شکست در برابر خواسته‌های آرمان گرایانه‌ی جمهوری اسلامی ایران بوده و هست. بر همین اساس جایگزین سازی اسلام مطلوب خود را به سرعت دنبال نمود و با حمایت از تروریست‌ها، نمایش امنیت را آنچنان هنرمندانه دنبال کرد که هر نوع مقابله با تروریسم را منوط به سرنگونی جمهوری اسلامی ایران معطوف ساخت. یقیناً در چند روز آینده غرب از این موضوع استفاده خواهد کرد و به اسم مقابله با اسلام رادیکال و بنیادگرایانه دست به حمایت از تروریست های داعشی و دیگر گروه‌های مخالف مقاومت خواهد زد تا در مبارزه با مقاومت اسلامی هر نوع تلاشی را اجرایی کرده باشد.

د) فراموشی مسائل غزه
در حال حاضر غزه به شدت در محاصره‌ی اسرائیل و مصر قرار دارد و کمبود سوخت و برق کار را به جایی رسانده که هر روز شاهد کشته شدن تعدادی زن و بچه‌ی بیگناه در سرما و نبود امکانات اولیه هستیم . در کنار این حملات ددمنشانه ی رژیم اشغال گر قدس به نوار غزه نشان از آن دارد که با فراموشی این مسئله این خطر می‌رود که این رژیم موضوع غزه را با یک جنگ به ظاهر سرنوشت ساز همراه سازد و دست به اشتباه راهبردی دیگر زند تا در این نبرد مهم و استراتژیک، به زعم خود مقاومت را در هم شکند و غزه را بار دیگر اشغال کند.

فرجام سخن
در نهایت باید دانست غرب از مسئله ی شاربی ایبدو دو استفاده ی مهم و حیاتی را می کند، یک مبارزه با مقاومت اسلامی به عنوان مبارزه با اسلام رادیکال و تقویت تروریست‌های مخالف مقاومت، دو اسلام هراسی و ترویج هر نوع موضوعی که به پایه های اسلام ناب ضربه وارد کنند. در واقع هدف آمریکا و غرب از مسئله‌ی این نشریه موهن که کارنامه ی توهین به انبیا و ادیان الهی را دارد همان هدفی است که یازده سپتامبر برای غرب به ارمغان آورده و توانست بسیار از جنگ های آینده‌ی آمریکا را توجیه کند. لذا نباید در مقابل این هتک حرمت سکوت کرد و این را باید با شعار وحدت وشعار یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان محکوم نمود تا غرب بداند مسئله‌ی امت اسلامی هیچ گاه شوخی بردار و قابل تغافل و نادیده گرفتن نیست و این موضوع، خط قرمز همه مسلمانان جهان می‌باشد.

منتشر شده در :
امت اسلامی

گروه مطالعات راهبردی سراج بلیغ

آفتاب ری

تریبون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>