بازگشت روشنفکران وابسته به دانشگاه ها

انشگاه مستقل و علمی و محرک هدفی است که نظام مقدس اسلامی به دنبال آن است. دانشگاه بایستی کارخانه‌ی انسان سازی و پرورش اندیشه‌ها و باور های دینی است . دیدار سالانه دانشجویان با رهبر معظم انقلاب گویای این مدعاست . اما ان چه که در این نوشتار به آن اشاره داریم  خارج شدن دانشگاه از علم نافع و علمی که نیاز کشور به آن است به سمت جولانگاهی جریانات سیاسی پس از روی کار آمد دولت یازدهم و تغییرات تراکتوریِ مدیران ارشد و مسئولان دلسوز بسیاری از دانشگاه‌ها است .

الف ) فعالیت مدیریتی یا اقدامی تراکتوری

فتنه امریکایی – صهیونیستی به وسیله پیاده نظام روشنفکر و غرب زده در سال 1388 سبب گردید فضای کشور به سمت ناملایمتی های مختلفی پیش رود و کشور به تعبیر رهبر معظم انقلاب تا لبه‌ی پرتگاه سوق داده شود . اقدامی که دشمنان را در اغوا گری و گستاخی مغرور کرد و توانست در وهله ای از زمان دستگاه محاسباتی نظام را دچار اختلال نماید . افرادی که آگاه یا خود آگاه در دام ان جریان و حرکت افتادند و نقش فتنه گری را وابسته یا متغیر بر عهده گرفتند . افرادی که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم به دو صورت موقت و دائم عهده دار مسئولیت وزارت علوم را بر عهده گرفتند و با تمام تلاش خود سعی بر نابودی جریان بصیرت افزای علیه فتنه 1388 از مقابل راه خود کردند . در این اقدام انتخاب سرپرست برای وزارت علوم، به دلیل وجود نگرش‌های مختلف همراه گردید با تز تخریب و حذف و پاک‌سازی، روشی که در آن فردی با انتخاب سرپرست برای دستگاهی که می‌داند در انتخابات یا جلسات رأی اعتماد، حائز آرای مأخوذه نمی‌گردد به دنبال تسویه درونی جریان مخالف می‌شود . در ان روش سرپرست راه را برای مسئول بعدی آماده می نماد تا مسئول بعدی به دلیل وجود ابزار های نظارتی نتواند به راحتی مسئولان رده میانی را عوض کند . اقدامی که بهترین روش از سوی مسئولین دولت یازدهم توانست روسای دلسوز و کارآمد دانشگاه‌ها علامه طباطبایی، تهران و… را به کنار زده و فتنه گران را به راحتی به آغوش دانشگاه های علمی برگرداند تا با موج سواری بر اندیشه های نئو لیبرالی، لیبرالی و… به مقابله با ارزش‌های اسلامی بپردازد . حقیقتاً باید گفت این اقدام همان تراکتور سواری کشاورزی است که داس جوابگوی او نخواهد بود .

ب ) تحقیر، توهین، موج سواری ابزاری کار آمد

وجود اساتید مختلف با نگرش‌های مختلف در دانشگاه همیشه نیکو و کارآمد بوده است . به طوری که تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر وجود کرسی‌های آزاد اندیشی مؤید این ادعاست . اما آنچه که باید به آن توجه داشت سو استفاده‌ی عده ای سود جو، وابسته به تفکر غرب و غرب زده مبنی بر توهین و تحقیر ارزش‌های اساسی نظام اسلامی است . به تعبیر دیگر در اندیشه‌ی این افراد هر آنچه که از غرب بیاید خوب است و هرچه در ما باشد باید سرکوب باشد . این افراد به دنبال برگشت کشور به خواب غفلت قبل از انقلاب هستند تا دوباره تسلط اجانب و نظام سلطه بر آزادی و استقلال و قدرت انتخاب بچربد . تعبیری که رهبر معظم انقلاب این چنین بیان می‌دارد : « بعد از انقلاب هم البتّه تا امروز رگه‌هایى مشاهده شده در دانشگاه‌ها؛ خب، ما هم اطّلاع داریم، شما هم اطّلاع دارید، کسانى را و جریانى را مى‌شناسیم، مى‌شناختید – حالا اسم کسان و اشخاص مورد نظر نیست – جریانى وجود دارد که مرعوب و مغلوب تسلّط فرهنگ غربى است؛ هر چیزِ غربى براى او مایه‌ى تمجید [است‌] و هر چیزِ میهنى و ملّى و خودى مورد تحقیر و اهانت قرار می‌گیرد؛ داریم کسانى از این قبیل؛ این درست عکسِ آن چیزی است که باید باشد. » (1) ایشان در جای دیگر این فرمایش را تکمیل می‌نمایند و بیان می‌دارند : « همین کسانى هستند که واقعاً دنبال این هستند که همان غفلت – غفلتِ محاسباتى – همان اغواى شیطانى که نسبت به عقلانیت این کشور در یک دوره‌‌اى وجود داشت، همان مجدداً حاکم بشود . » (2) در این بیانات کاملاً اشاره دارد خط فکری بعضی از افراد به دنبال وابستگی است . جریاناتی که کاملاً حرکات‌های ساماندهی شده، مورد تأیید و حمایت غرب را در فتنه 88 رهبری نمودند و با همکاری بی سی، صدا آمریکا، رادیو و تلویزیون غرب به دنبال نابودی حکومت اسلامی و تنها امید مردم مستضعف جهان بودند . حال باید توجه کرد خطر بازگشت این افراد به دانشگاه کشور به ورطه ای خواهد برد که هدف اصلی دانشگاه یعنی تربیت و کادر سازی نیروهای مؤمن و انقلابی جهت دستیابی به نیازها ضروری کشور از بین خواهد رفت .

ج ) مقابله با بزرگان و اندیشمندان دلسوز روش مقابله با ثروت کشور

رهبری معظم انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها، تکریم علما و بزرگان اندیشه را ثروت کشور و نظام دانسته‌اند و آن را بزرگ برشمردند . نگاهی که اشاره بر تأثیرگذاری عمیق و خطیر استاد بر شاگرد یا به تعبیر دیگر عالم بر دانش پذیر دارد . دغدغه مندی ایشان به جایی رسید که ایشان در این دیدار این چنین بیان فرمودند : « استاد جایگاه تأثیرگذارى در ذهن شاگردان خودش دارد؛ خاصیّت استادى این است؛ یعنى تفوّق(3) علمى شما بر دانشجو و تعلیمى که به او می‌دهید، یک جایگاه اثرگذارى براى شما در ذهن او و در شخصیّت او به وجود مى‌آورد؛ از این جایگاه براى تربیت دانشجویان استفاده کنید. ما امروز نیازمندیم که جوانان ما خوش روحیه، امیدوار، شجاع، داراى اعتمادبه‌نفس، داراى ایمان، داراى روحیّه‌ى آینده‌نگر، داراى روحیّه‌ى خدمت[ باشند ] » (4) اما ان چه که از این بیانات می‌توان نتیجه گرفت هدف گذاری تربیتی توسط اساتید برای دانشجویان جهت رسیدن به غله اصلی علم و نافع شدن آن است . چیزی که با روی کار آمدن عناصر تند روی دوران اصلاحات و داعیه داران اغتشاش، تخریب، افتراء بسیار مورد تهدید قرار خواهد گرفت و آنان با این کار دانشگاه را جولانگاه سیاسی خود قرار می‌دهند و هشداری که رهبری معظم انقلاب به شدت به آن تکیه کردند و از ان پرهیز نمودند .

در نتیجه باید توجه داشت که پرهیز و حساسیت بزرگان و دلسوزان نظام نسبت به بازگشت فتنه گران و فعالان فتنه‌ی آمریکایی – صهیونیستی به دانشگاه بر اساس تجربیات سه دهه به ویژه حوادث 18 تیر سال 1378 است . افرادی که با بی تدبیری سیاسی علاوه بر خراج نمودن دانشگاه از ورطه‌ی علمی، انگیزه، امید، تدبیر، شکوفایی و روحیه خدمت را از جوانان گرفته و جامعه را به سمت وابستگی سوق می‌دهند . این اقدامات به جایی می‌رسد که حتی دستاوردهای علمی را به بهانه های مختلف هیچ و نابود نموده و به جای خودکفایی به دنبال دست درازی به سمت فرهنگ و تسلط غرب بر مصالح کشور می‌شود . (5)

 

1)      پایگاه اطلاع رسانی رهبری معظم انقلاب : 11/04/1393

2)      پایگاه اطلاع رسانی رهبری معظم انقلاب : 01/05/1393

3)      برترى‌

4)      پایگاه اطلاع رسانی رهبری معظم انقلاب : 11/04/1393

5)      جهت مطالعه بیشتر مراجعه شود به کتاب ارتش سری روشنفکران چاپ کیهان،  جریان شناسی سیاسی در ایران چاپ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

 

منتشر شده در :

پایگاه خبری – تحلیلی رجا 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>